loading...
M bas
عباس بازدید : 132 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

pic240_www.jahaniha.com_1این روزها وقتی در خیابان و اماکن عمومی قدم می زنی اگر بخواهی حالت سرجا بماند جرات سر بالا آوردن نداری و اگر اهل حال(!) هم بودی که …

 

این قضیه زن و مرد هم نمی شناسد. چه بسیار از زنانی را دیده ام و با گوش خود شنیده ام که از دیدن وضعیت پوشش هم جنسان خود این جمله را زمزمه کرده اند: من که زن هستم خجالت می کشم، وای به حال مردان!

به گواهی تاریخ و اسناد و کتاب هایی که بسیاری از آن ها توسط غربی ها نگارش شده است، داشتن پوشش و حجاب در ایران ربطی به دوران بعد از اسلام ندارد و آثار تاریخی، کتاب ها و اسناد، نقوش سنگی موید این موضوع هستند که لباس و پوشش زن و مرد ایرانی کاملا متناسب با حفظ حریم حیا و عفت بوده است.

دختران کوهان دار

در حدیثی طولانی از پیامبر اکرم در توصیف اوضاع و شرایط مردم آخرالزمان به موضوع شکل ظاهر و پوشش زنان و مردان اشاره شده است. حضرت در یک پیش بینی شرایط جامعه ۱۴۰۰ سال بعد را این طور روایت کرده اند: «سیکون فی آخر امتی رجال، یرکب نساؤهم علی سروج کاشباه الرجال. یرکبون علی المیاثر حتی یاتوا ابواب المساجد، نساؤهم کاسیاب عاریات، علی رؤوسهنّ کاسنمة البخت العجاف، لا یجدن ریح الجنّة! فالعنوهن فانهن ملعونات»
«در آخرت امت من مردانی پیدا می شوند که زنهایشان همچون مردها بر روی زینها سوار می شوند، در آن عصر بر فراز تشکها سوار می شوند و تا در مساجد می روند، زنانشان در عین لباس پوشیدن لخت و عور هستند و بر سرشان چیزی همانند کوهان اشتران لاغر است، آنها عطر بهشت را استشمام نمی کنند. آنها را لعنت کنید که آنها از رحمت خدا بدور هستند.»

pic240_www.jahaniha.com_

فاطمه، جواهری مستور

به راستی چه به روز زن ایرانی آمده است که حیا و عفتش را به عنوان کالایی بی ارزش در معرض دید ناپاکان قرار می دهد؟

نداشتن حجاب نتیجه حیا زدایی در جامعه ای است که فاطمه را الگوی خود می داند. در ایام ولادت این برترین زن خلقت خوب است نگاهی به زندگی او بیاندازیم. فاطمه ای که در قله زیبایی، لطافت و ظرافت، پرچم نجابت و حیا و ایمانش به اهتزاز در آمده است و حتی از مرد نابینا خود را می پوشاند. همین بانو با همه اعتقادش به حجاب و حفظ حریم زن، بزرگترین حق طلب تاریخ می شود و ثابت می کند داشتن حیا و عفت و حجاب تناقضی با حظور در اجتماع ندارد.

pic240_www.jahaniha.com_1

آنچه جبرئیل با خود به آسمان برد

اگرچه شرایط زمانی که در آن واقع شدیم به اجبار ما را جزو انسان های آخرالزمانی محسوب می کند، اما می توان با تمسک به دو نیروی ایمان و اراده کاری کرد که بازیگر نقش منفی صحنه های آلوده دنیا نبود.

پیامبر صلی الله علیه و آله در واپسین روزهای عمر شریفشان فرمودند:

«از برادرم جبرئیل پرسیدم: آیا بعد از من به این جهان فرود می آیی؟

گفت: آری، ده بار می آیم و گوهرهای زمین را با خود می برم.
گفتم: چه چیزها را می بری؟

گفت: بار اول برکت را از زمین می برم.
بار دوم مرحمت را از بندگان می برم.
بار سوم حیا را از زنان می برم.
بار چهارم عدالت را از حکمرانان می برم.
بار پنجم محبت را از دل مردمان می برم.
بار ششم شکیبائی را از مستمندان می برم.
بار هفتم سخاوت را از ثروتمندان می برم.
بار هشتم دانش را از دانشمندان می برم.
بار نهم قرآن را از دل قاریان می برم.
بار دهم ایمان را از دل مؤمنان می برم.»

 

pic240_www.jahaniha.com_2

عباس بازدید : 102 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)
به گزارش پارس ناز به نقل از بانی فیلم الناز شاکردوست بازیگر زن جوان سینمای ایران که این روزها مشغول بازی در تازه ترین فیلم خسرو معصومی با عنوان «تابو/پدر وحشی» است در یکی از سکانسهای این فیلم خودکشی را تجربه می کند.جالب اینجاست که به علت عدم هماهنگیهای لازم برای فیلمبرداری این سکانس شاکردوست تا سرحد مرگ هم پیش می رود و به عبارت بهتر تصویرسازی خودکشی در برابر دوربین او را با تجربه مرگی واقعی روبرو می کند.
 

 

خودکشی عجیب الناز شاکردوست (+عکس)

در «تابو» شاکردوست در نقش دختری به نام «بهار» ایفای نقش می کند که به واسطه فضای پدرسالارانه حاکم بر زندگیش تصمیم به خودکشی می گیرد و برای همین چون شنا بلد نیست رفتن به دریا را بهترین راه خودکشی می کند.آن طور که امیر گرجی مجری طرح این کار به گفته است:«به این دلیل که بهار در فیلمنامه قصد خودکشی دارد و شنا هم بلد نیست شاکردوست مجبور بود که تا میانه های دریا را در حالیکه شنا نمی کند پیش برود اما موجی بلند باعث شد ایشان زیر آب برود.
 
برای مدتی نتوانستیم شاکردوست را پیدا کنیم و واقعا فاصله ای با غرق شدن نداشت اما در نهایت ایشان توسط یک نگهبان و همسرش که در یک کشتی اقامت داشتند نجات پید کرد.شاکردوست پیش از این در «باد در علفزار می پیچد» نیز تجربه همکاری با خسرو معصومی را داشت و جالب اینکه در آنجا هم در نقش دختری بازی می کرد که فقر مجبورش می کرد به ازدواج یا یک معلول ذهنی تن دردهد.نقش مقابل شاکردوست در «تابو» را هادی دیباجی بازی می کند یعنی همان بازیگر موبور فیلمهای «سیب و سلما» و «گلوگاه». تاکنون نیمی از فیلمبرداری این کار در منطقه کوهستانی کدیر واقع در نور مازندران انجام شده است.

 

 
عباس بازدید : 128 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

شوخی ناشایست دانشجوی دختر با استاد/عکس متحرک

این دختر با دوستانش شرط بسته بود که صندلی را از استاد کشیده تا زمین بخورد. وقتی که استاد نشسته بود دختر به سمت وی رفته و ناگهان صندلی را میکشد!! به عکس العمل دوستان دختر دقت کنید که هرگز تصور چنین کاری را نمیکردند.

تا زمان لود کامل تصویر شکیبا باشید

 

عکس متحرک شوخی ناشایست دانشجوی دختر با استاد

عباس بازدید : 118 پنجشنبه 22 خرداد 1393 نظرات (0)

نسخه تقلبی جاذبه های گردشگری جهان در چین

 

سایت «بیزینس اینسایدر» در گزارشی به معرفی ۱۱ جاذبه‌ گردشگری برتر جهان پرداخته که نمونه‌های تقلبی آنها در چین میزبان گردشگران بوده و یا خواهند بود. حال شما اگر قصد سفر به چین را دارید، می‌توانید از نمونه‌های تقلبی هم دیدن کنید.

در شرایطی که چین با تاریخ چند هزار ساله و در اختیار داشتن آثار تاریخی ارزشمند و محوطه‌های طبیعی زیبا از تمامی شرایط لازم برای جذب گردشگران برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ با جذب ۱۰۰ میلیون گردشگر به مقصد نخست گردشگری جهان تبدیل شود، طی سال‌های اخیر جذب گردشگر با جاذبه‌های گردشگری تقلبی نیز در این کشور به شدت رواج پیدا کره است.
 
طی روزهای اخیر نمونه تقلبی از مجسمه مشهور «ابوالهول» مصر در چین که با هدف جذب گردشگر ساخته شد، اعتراضات زیادی را در پی داشت تا آنجا که چینی‌ها از تخریب آن خبر دادند. این مجسمه با ۸۰ متر طول و ۳۰ متر عرض در صحراهای استان «هبی» چین ساخته شده و طی هفته‌های اخیر هزاران گردشگر را جذب خود کرده است.
 
در این شرایط بسیاری فکر می‌کنند که چینی‌ها تنها نمونه تقلبی ابوالهول را ساخته‌اند، اما بررسی‌های سایت معتبر “بیزنس اینسایدر” نشان می‌دهد که چینی‌ها نمونه تقلبی ۱۰ جاذبه گردشگری دیگر مشهور جهان را ساخته و یا مشغول ساخت آن هستند.
 
** «برج ایفل»
232849 1401357678 500x387 نسخه تقلبی جاذبه های گردشگری جهان در چین
 
«برج ایفل» که در شهر زیبای پاریس – مقصد نخست گردشگری جهان – قرار دارد، یکی از جاذبه‌های برتر گردشگری جهان است که سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است. این برج توسط معماری به نام «گوستاو ایفل» در سال ‌۱۸۸۹ به عنوان هسته‌ مرکزی نمایشگاه بین‌المللی پاریس ساخته شد و تا سال ۱۹۲۹ مرتفع‌ترین ساختمان جهان بود و همواره نماد پاریس محسوب می‌شود. به همین دلیل چینی‌ها به فکر کپی‌برداری از این شاهکار معماری برای جذب گردشگر افتادند که حاصل آن خلق نمونه‌ تقلبی از برج ایفل در شهر «هانگژو» چین است.
 
** «استن‌هنج»
232850 1401357678 500x296 نسخه تقلبی جاذبه های گردشگری جهان در چین
 
بنای تاریخی «استن‌هنج» در انگلیس یکی از پنج جاذبه برتر گردشگری این کشور است. طبق افسانه‌ها استن‌هنج توسط شیطان و با استفاده از سنگ‌هایی که از زنی در ایرلند خریده بود، ساخته شده است. البته محققان با استناد به نوع قرار گرفتن تکه سنگ‌های بزرگی که استن‌هنج را تشکیل داده بر این باورند که این بنای تاریخی یک معبد، آرامگاه، محل گردهمایی یا نوعی تقویم بوده است. در این شرایط چینی‌ها اقدام به ساخت یک نمونه تقلبی از این بنای تاریخی در شهر گردشگری «هفی» در شرق چین کرده‌اند.
 
** «مجسمه‌های بودا»
232851 1401357678 500x387 نسخه تقلبی جاذبه های گردشگری جهان در چین
 
پس از آنکه در سال ۲۰۰۱ نیروهای طالبان «مجسمه‌های بودا» در افغانستان را با دینامیت و سلاح‌های جنگی ویران کردند، اکنون با گذشت بیش از یک دهه از آن تراژدی فرهنگی، چینی‌ها سرگرم ساخت نمونه تقلبی آن در پارکی در شهر «هاینان» این کشور هستند که پروژه ساخت آنها مراحل پایانی را سپری می‌کند. مجسمه‌های اصلی با ۵۵ متر و ۳۷ متر که تا پیش از نابودی بزرگترین مجسمه‌های بودا در جهان بودند و در قرن ششم میلادی، زمانیکه «بامیان» افغانستان یک منطقه مقدس بوده، در دل کوه خلق شده‌ بودند.
 
** «کارناک»
232852 1401357678 500x345 نسخه تقلبی جاذبه های گردشگری جهان در چین
 
مجموعه‌ی تاریخی «کارناک» در سواحل شرقی رود نیل در منطقه‌ی «تبس» در مصر قدمتی ۳۵۰۰ ساله دارد. معابد کارناک بارها باز‌سازی شده و توسعه یافته‌اند. به همین دلیل، آثار تاریخی متفاوتی را از دوره‌های مختلف حکومت فراعنه بر مصر، به‌ویژه عصر طلایی فراعنه را می‌توان در این مجموعه مشاهده کرد. این مجموعه‌ی تاریخی شامل ۶۳ بناست که هریک از آن‌ها یک شاهکار معماری‌اند و شیوه‌ی ساخت و رنگ‌آمیزی برخی از بناهای آن کاملا منحصربه‌فرد است. در این شرایط چینی‌ها در مورد کارناک هم بیکار نشسته‌اند و اقدام به ساخت یک نمونه تقلبی از این مجموعه تاریخی در پارکی در شهر گردشگری «ووهان» کرده‌اند.
 
** «برج پیزا»
232853 1401357678 500x345 نسخه تقلبی جاذبه های گردشگری جهان در چین
 
«برج کج پیزا» در شهر پیزا ایتالیا با وجودی که تنها برج کج جهان نیست، ولی مشهورترین آن در کل جهان به شمار می‌رود. این برج با ۵۷ متر ارتفاع و پوششی از سنگ مرمر سفید در دوره رنسانس ساخته شد و طی قرن‌ها به دلیل کج بودن به نماد شهر پیزا و یکی از نمادهای ایتالیا تبدیل شده و در سال ۱۹۸۷ نیز توسط یونسکو به میراث فرهنگی پیوست. از سال ۲۰۱۲ یک نمونه‌ تقلبی از این برج در شانگهای که حدود یک چهارم نمونه اصلی است در حال ساخت بوده و به‌زودی میزبان گردشگران خواهد بود.
 
** «کاخ کنگره»
232854 1401357678 500x360 نسخه تقلبی جاذبه های گردشگری جهان در چین
 
«کاخ کنگره» در واشنگتن آمریکا که بسیاری آن را با‌ کاخ‌سفید اشتباه می‌گیرند، به عنوان یکی از نمادهای آمریکا در فاصله سال‌های ۱۷۹۳ تا ۱۸۲۳ به سبک معماری نئوکلاسیک آمریکایی ساخته شد و طی سال‌ها بارها توسعه یافت. اکنون در شهر «ووکسی» چین ساختمانی وجود دارد که در دهه ۹۰ با تقلید از کاخ کنگره ساخته شد و در حال حاضر از آن به عنوان یک موزه استفاده می‌شود.
 
** روستای «هالستات»
232859 1401357678 500x387 نسخه تقلبی جاذبه های گردشگری جهان در چین
 
روستای «هالستات» یکی از زیباترین روستاهای اتریش است که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است. از سال‌ها قبل نمونه تقلبی این روستا در چین در کنار دریاچه‌ای در منطقه «گوانگدونگ» در جنوب این کشور با هزینه ۹۴۰ میلیون دلاری ساخته شده و شامل برج ساعت، کلیسا، خانه‌های چوبی به سبک اروپایی و دیگر ساختمان‌ها با کاربری‌های متفاوت است که ساخت آن موجب خشم ساکنان روستای اصلی و مقامات فرهنگی اتریش شد.
 
** «خانه اپرا»
232856 1401357678 500x387 نسخه تقلبی جاذبه های گردشگری جهان در چین
 
«خانه‌ اپرا» که یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری به شمار می‌رود، در شهر ساحلی سیدنی استرالیا قرار دارد. این بنای زیبا توسط طراح و معمار مشهور دانمارکی «یورن اوتزان» طراحی شده و از لحاظ هنری یکی از مشهورترین اماکن دنیا برای اجرای هنرهای نمایشی است. این مکان که پوسته‌ی حلزونی شکل آن شامل یک میلیون و ‌۵۶ هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی است، شامل پنج سالن تئاتر، پنج سالن تمرین نمایش، دو سالن اصلی، چهار رستوران و تعداد زیادی فروشگاه است. به دلیل همین جذابیت،‌ از سال‌ها قبل ساختمانی مشابه خانه اپرا در ابعاد کوچکتر در پارکی در پکن ساخته شده که به عنوان یک مرکز هنری چند سالن تئاتر و کنسرت را در خود جای داده است.
 
** «کلزیوم»
232857 1401357678 500x345 نسخه تقلبی جاذبه های گردشگری جهان در چین
 
«کلزیوم» مشهور ایتالیا در شهر تاریخی رم در شرایطی میزبان بیش از ۷ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۳ بود که یکی از مقاصد برتر گردشگری ایتالیا محسوب می‌شود. کلزیوم رم در سال ۷۰ بعد از میلاد در زمان فرمانروایی یکی از امپراتورهای تمدن رم باستان به نام «وسپاسیان» احداث شد و سپس در سال‌های بعد توسط «تیتوس»، پسر «وسپاسیان» گسترش یافت. از سال ۲۰۱۱ ساخت نمونه تقلبی این بنای مشهور در «ماکائو» چین در حال انجام بوده که تاکنون حدود نیمی از پروژه ساخت آن پایان یافته است.
 
** «هاگوارتز»
232858 1401357678 500x342 نسخه تقلبی جاذبه های گردشگری جهان در چین
 
مدرسه جادوگری «هاگوارتز» براساس داستان‌های «هری پاتر» یک مدرسه جادوگری سرّی با سبک خاص معماری به شکل یک قلعه بوده است. در داستان‌های هری پاتر هاگوارتز قلعه بزرگی است که بر دامنه کوهی بنا شده است. درون قلعه نیز از برج‌های بلند و راه روهای پیچ در پیچ تشکیل شده و راه‌های مخفی فراوانی دارد. چینی‌ها از سال‌ها قبل احداث ساختمانی عظیم شبیه به هاگوارتز در شهر «هبی» را آغاز کرده‌اند و قرار است پس از پایان پروژه ساخت در سال ۲۰۱۵ به یک جاذبه گردشگری و آکادمی هنرهای زیبا تبدیل شود.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 82
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 161
  • بازدید سال : 843
  • بازدید کلی : 23,279